maanantai 14. lokakuuta 2019

Minä olen minä ja minä haluan




Tänään oli mielenkiintoinen päivä. Oli minä- päivä ja minä haluan päivä.
Vaikka en paljon ymmärrä portugalin kieltä, niin kyllä tänään ymmärsin.

"Isso é meu`" ja " Eu guero" - "Tämä on minun" ja " Minä haluan!"

Lapsilla on vaikeuksia antaa vuoroa toiselle, sekä puhumisessa että esim. keinuvuoroa. He tuovat joka päivä oman lelun mukanaan ja siihen eivät saa muut koskea. Jakaminen on myös vaikeaa, jopa mahdotonta, lapsien mielestä😜Mutta tämähän on juuri sitä 3-vuotiaan elämää.

Motorisesti lapset ovt hyvin kehittyneitä. Lapsista näkee, että he liikkuvat ja ovat paljon ulkona. Hyppiminen, juokseminen ja kehon hallitseminen on hyvin vaivatonta kaikilla lapsilla. Samoin he osaavat pitää kynää oikein ja maalaavat jo selviä kuvia. Heillä onkin paljon koulussa piirtämistä, askartelua ja vesiväreillä maalaamista. Kaikki lapsien piirrokset ja maalaukset tallennetaan.

Lapsien kanssa myös leikitään paljon legoilla ja erilaisilla muilla rakennusssarjoilla. Heidän kanssaan harjoitellaan käden taitoja ja erilaisten asioiden hahmoittamista.

Tänään tutkimme muuten myös avokadoa😋😋😋




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Siipien havinaa

Siipien havinaa ... Oli ihana tulla kotiin ja samalla todella haikeaa oli lähteä. Lapsia kova ikävä 💔 Kotiin tulo on ollut yhtä siipien...